Ten thousand skies above you av Claudia Gray

"Ten Thosuand Skies Above You" av Claudia Gray, utgiven av Harper Teen, 2015, 5/5 stjärnor.
 
I Februari läste jag denna bok, som är den andra delen i Claudia Grays Firebird-serie. Serien handlar om Marguerite Caine och hur hennes föräldrars uppfinning förändrar deras liv. Marguerites föräldrar är fysiker och deras senaste uppfinning, Firebird, tillåter människor att resa till andra dimensioner. Maurgerite dras in i flera olika händelser och blir tvungen att åka till olika dimensioner för att hjälpa sina föräldrar på olika vis. Och det är väl den korta och enkla förklaringen jag kan göra utan att avslöja vad som händer direkt i serien. 

I andra boken händer ännu mer än vad som gjorde i första boken och jag tyckte verkligen om den. Historien flöt på bra och det hände hela tiden något som gjorde att man ville fortsätta läsa sida efter sida och kapitel efter kapitel. Det är definitivt en serie jag rekommenderar till alla som gillar mysterier, olika välrdar i olika tidsperioder och sci-fi.
 
Claudia Gray är vädligt bra på att förklara vad som hänt i de tidigare böckerna och man behöver aldrig känna att man missar något om man låter det gå lång tid mellan man läser böckerna, dock tycker jag nog att man ska ha alla böcker hemma och sträckläsa dem, speciellt eftersom tvåan slutar på en cliffhanger och jag visste det men var ändå inte beredd på det. Kommer börja på trean till helgen och jag längtar efter att få se hur hela denna historien kommer sluta!
2017 bok bokblogg bokrecension bookblog books böcker claudia gray läsning ten thousand skies above you
0 kommentarer