Goodreads läsmål 2017

 
Förra året ville jag läsa 70 böcker, men det blev bara 49. Jag hamnade i en hemsk lässvacka som varade hur länge som helst och det var oerhört jobbigt. Därför har jag bestämt mig för att dra ner mitt mål för 2017 till att i alla fall läsa 50 böcker, sen om det blir fler är det bara kul. Nu under våren har jag dessutom mycket med skolan då vi börjar vår allra sista termin och ska skriva C-uppsats och helt enkelt bli klara med våra studier så det kommer ta upp en del tid. Men jag hoppas på att kunna läsa runt en bok i veckan, det vore toppen om jag kan klara det. Jag vill sakta komma tillbaka till det lästempo jag hade i början av förra året. Små steg och böcker jag verkligen vill läsa borde vara lösningen på det. Och ska även lyssna på en hel del ljudböcker har jag tänkt mig. 
 
Vad har ni för läsmål 2017, om ni har några? 
2017 att läsa bokblogg books böcker goodreads januari läsmål läsning reading reading goal
2 kommentarer
Hemma Hos Felicia

Jag klarade heller inte mitt mål förra året. Strävade efter att läsa 50 böcker men kom bara upp till 42. Kör på samma detta år, ska klara det! :)
Men kul att komma över din blogg, läser väldigt mycket och har hittat många bra tips!!

Svar: Det är bara att köra på och läsa det man tycker är intressant, och man ska aldrig bli besviken för att man inte klarar ett mål man satt upp, för man är ändå påväg mot det! :)
Vad kul att du hittat lite tips och så! :D Kikade in på din blogg och jag gillar det jag ser, kommer definitivt fortsätta följa den :)
Elin Johanna Sköld

Hemma Hos Felicia

Sv: åh tack, samma här! Jag gillar verkligen dina bilder! :)