En favoritserie

 
 
The Bronze Horseman-trilogin av Paullina Simons är nog en av mina absoluta favoritserier. Jag tänker ofta på den och första boken läste jag nog ut på en helg, och den är på över 800 sidor! Jag har dock inte läst tredje och sista delen än, men tanken är att jag ska göra det innan sommaren, då jag verkligen vill veta hur det går för Tatiana och Alexander. 

Paullina Simons skriver på ett djupt berörande sätt, i alla fall för mig, och jag kände varenda känsla som Tatiana kände och det är en väldigt intensiv bokserie, speciellt den första boken. Man slits hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Första boken börjar på dagen som andra världskriget bryter ut i Sovjetunionen och Tatiana möter en soldat, Alexander, som hon förälskar sig. Över 800 sidor får man sedan följa deras resa och deras liv, hur de hanterar belägringen av Leningrad och hur de försöker förstå och hantera sina känslor för varandra. Det är definitivt en serie jag skulle rekommendera för alla som gillar historiska romaner!
 
Har ni någon bokserie som är er absoluta favorit, i så fall viken? 
 
bok bokblogg bookblog books böcker favoritserie läsa läsning paullina simons reading tatiana and alexander the bronze horseman the summer garden
2 kommentarer
sandra

åh de är bland mina favvisar. Eller ja har inte läst sista pga biblioteket inte har den men ändå

Svar: Det är verkligen en underbar serie som fastnar hos en och den släpper aldrig taget.
Elin Johanna Sköld

Emelie Karlsson

ÄLSKAR böcker som utspelar sig i Ryssland/Sovjet så tack för detta tips!!! Min favoritbokserie är nog tråkigt nog The Infernal Devices, men den är verkligen överlägsen!

Svar: Jag med! Det är något speciellt med att läsa böcker som utspelar sig då. Det är inte tråkigt, den är hur bra som helst! Det är definitivt min favoritserie av Cassandra Clares böcker!
Elin Johanna Sköld