Currently Reading #1

 
 
Just nu håller jag på att läsa Crooked Kingdom av Leigh Bardugo. Det är andra och sista delen i hennes tvåboks-serie Six of Crows. Har kommit ungefär halvvägs och jag älskar den. Det har dock tagit mig väldigt lång tid att läsa denna bok eftersom jag är så nervös över hur den kommer sluta. Är så rädd för att något ska hända de sex huvudkaraktärerna och jag vill inte att något dåligt ska hända dem. 
 
Om ni inte vet något om Six of Crows så kan jag kort och gott säga att den handlar om sex utstötta/tjuvar som är med i ett gäng, kallat The Dregs, och de ska genomföra sitt livs största heist. Så bra! Läs den om ni inte har gjort det! Den utspelar sig i samma universum som hennes första serie The Grishaverse, där första boken heter Sahdow & Bone. Man behöver inte ha läst The Grishaverse innan man läser Six of Crows, men för att man ska förstå vissa referenser och liknande så kan det vara en idé att läsa dem innan man läser denna serien. 
 
Vad läser ni just nu?
 
2017 att läsa bokblogg books böcker crooked kingdom currently reading leigh bardugo läser just nu six of crows vad läser ni?
3 kommentarer
Emelie Karlsson

Läser A Million Worlds with You just nu, av Claudia Gray. Sista boken i hennes Firebird-serie. Jätte jätte bra!

Svar: Åh, den står här i min bokhylla och bara väntar på att bli läst! Men måste läsa tvåan först och egentligen ettan igen för minns typ ingenting. Älskar omslagen på de böckerna, de är så fantastiskt fint gjorda!
Elin Johanna Sköld

Emelie Karlsson

Det som är bra dock är att man kan läsa tvåan och även trean utan att komma ihåg nästan något överhuvudtaget som hände i den första, för Claudia Gray brukar oftast förklara allt som hänt samt alla ord och hur allt fungerar i början av alla böcker! Jätte skönt, då det var två år sedan jag läste ettan innan jag läste ut tvåan förra veckan!

Svar: Åh det är ju toppen! Ska definitivt ta och läsa klart den serien snart, för jag älskade den första boken! Har ett par serier som jag måste försöka läsa i år!
Elin Johanna Sköld

sandra

älskade six of crows, kan knappt bärga mig att klicka hem nästa :)

Svar: Den var så bra! Tvåan var lika bra som första och jag älskar världen som Leigh Bardugo skapat! :)
Elin Johanna Sköld