Crystal Storm av Morgan Rhodes

"Crystal Storm" av Morgan Rhodes, utgiven av Razorbill, 2016, 5/5 stjärnor. 
 
Crystal Storm är den femte delen i Morgan Rhodes fantasyserie Falling Kingdoms. Det är den näst sista delen i serien och den var oerhört bra. Det händer mycket i boken och eftersom det är en berättelse ur flera karaktärers perspektiv så händer det en hel del. Det finns fyra huvudkaraktärer, Magnus, Cleo, Lucia och Jonas. Det är dessa karaktärers perspektiv man får läsa ur vilket gör det vädligt intressant, eftersom alla karaktärer är så olika och har olika synsätt på livet och styret i landet. Jag har insett att jag gillar böcker som berättas ur flera olika perspektiv eftersom man får flera synsätt på det som händer i berättelsen, vill definitivt hitta fler sådana böcker!

Jag kan inte gå in i detaljer eftersom detta är femte delen och jag vill inte spoila något för någon, men jag tycker definitivt det är en serie värd att läsa om man gillar fantasy på en snällare nivå. Eller det låter fel att säga snällar, men jämfört med exempelvis Game of Thrones så är den betydligt mildare. 

I denna boken hände det som sagt en hel del och det blir aldrig en tråkig eller seg stund eftersom Morgan Rhodes har ett så fantastiskt sätt att skriva berättelsen på. Det hände så otroligt mycket i denna boken och det slutade med en sån cliffhanger att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till och om jag orkar vänta ända till december för att få reda på hur det slutar! 
2017 att läsa bok bokblogg bokrecension bookblog books crystal storm falling kingdoms serien läsa läsning morgan rhodes reading recension
1 kommentar
Longevity - en blogg om hälsa

Ska tipsa dottern om denna serien

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra, den är jättebra och det går snabbt att läsa den, plus att man fastnar snabbt för karaktärerna!
Elin Johanna Sköld