En bok jag ser fram emot

 
Jag ser verkligen fram emot att läsa denna bok, den har varit på min radar sen jag fick reda på den och den verkar väldigt bra. Bara omslaget gör ju att man blir lite knäsvag, men sen är jag alltid svag för snygga omslag på böcker. Om en bok har ett fult omslag så struntar jag helt i den, bryr mig inte ens om att läsa baksidan på den även om den skulle vara bra. Omslag är så viktigt, det är ju en del av boken. Är jag den enda som tänker så här eller finns det fler som tänker som mig? 
 
I alla fall, jag kommer nog läsa denna i mars, hoppas jag. Har bläddrat lite i den och det finns fotnoter i boken, och jag tycker det är en kul detalj, lovar att berätta mer när jag läst den. Nevernight är första delen i en trilogi och andra boken kommer i september, jag hoppas bara att det omslaget är minst lika snyggt som detta! 
 
Kommer göra ett inlägg snart om böcker jag ser fram emot under 2017, det är en del och jag funderar på hur jag ska hinna med att läsa allt jag vill läsa! Speciellt eftersom det ser ut att jag kommer flytta i maj också, men planerar jag bra bör det inte vara några problem. 
2017 att läsa bok bokblogg böcker böcker jag ser fram emot jay kristoff läsa nevernight
2 kommentarer
Jessica Högberg

Om boken är toppen och omslaget på tvåan är fult hur gör du då?? ;)

Svar: Jadu, jag får ju köpa det fula omslaget då om jag älskade första boken och känner behovet av att få reda på hur det går för karaktärerna ;)
Elin Johanna Sköld

Jessica Högberg

Ha ha... då vet jag!