Månadens Wrap-Up I Februari

 
Det blev läst tre böcker i februari också, vilket jag tycker är helt okej nu när det är mycket med skolan. Jag fick läst Flickorna av Emma Cline, Frågor jag fått om Förintelsen av Hédi Fried och Ten Thousand Skies Above You av Claudia Gray. Jag tyckte väldigt mycket om alla tre böcker, dock hade jag svårt för Flickorna, det tog mig ett bra tag att ta mig igenom den. Jag vet inte helt vad det var som gjorde att detta blev den bok jag tyckte minst om, och då tyckte jag ändå att den var väldigt bra! Det var helt enkelt inte en bok som passade mig helt. 
 
Frågor jag fått om Förintelsen var en riktigt bra bok som jag definitivt tycker att alla ska läsa. Håller på med Skärvor av ett liv och har snart kommit halvvägs, så bör vara klar med den till helgen i alla fall. Hédi Fried har en vacker berättarröst och hon skriver på ett sätt som gör att man nästa får känslan av att man står bredvid henne genom alla händelser hon varit med om under kriget. Jag ser fram emot att läsa hennes andra böcker. 
 
Ten Thousand Skies Above You var hur bra som helst och jag älskar världen som Claudia Grey skapat! Ska försöka skriva en ordentlig bokrecension på den där jag fördjupar mina tankar om boken, så håll ut, det kommer!
 
Vad har ni fått läst i februari? 
2017 bok bokblogg böcker böcker jag läst i februari claudia gray emma cline hédi fried läsa läsning wrap-up
1 kommentar
Emelie Karlsson

Gjorde precis en wrap up på min blogg. Läste 14 böcker i februari, haha, trots att det inte känts som att jag haft tid överhuvudtaget till att läsa! Men fastnade så mycket i Vampire Academy, så jag kunde inte sluta läsa!


Kul att du tyckte om Ten Thousand Skies Above You. Tyckte det var den bästa i serien! Trots att både den första och den sista också var fantastiska!

Svar: Wow, 14 böcker?! Jag tror det mesta jag läst på en månad var åtta :p Har hört både bra och dåligt om Vampire Academy, så jag drar mig för att läsa den serien faktiskt.
Den var så bra! Och när jag läste de två sista sidorna så fick jag lite intern panik över vad som hände och nu måste jag ju bara läsa sista delen så snart som möjligt!
Elin Johanna Sköld